Przewoźnik nie ujmie w kosztach odszkodowań za zgubienie przesyłki
Wadę wykonanej usługi stanowią wszelkie skutki nienależytego wykonania umowy, w tym uszkodzenia towarów powstałe w transporcie, a także niedostarczenie ich w określonym czasie.
Tak wynika z interpretacji dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 18 lutego 2022 r. (0111- KDIB2-1.4010.534.2021.1.AT).
Podatnik prowadzi działalność w zakresie transportu drogowego towarów, jak również transportu kolejowego, morskiego i lotniczego. W umowach zawieranych z klientami znajdują się zapisy dotyczące zasad przewozu towarów, sposobu rozliczeń oraz kar umownych i odszkodowań związanych z niedotrzymaniem warunków umowy. Realizację zleceń transportowych podatnik zleca podwykonawcom. W trakcie realizacji przewozów zdarzają się sytuacje, w których mają miejsce szkody dotyczące przewożonych przesyłek, w tym za uszkodzenie bądź zniszczenie towaru przez wynajętego przez podatnika przewoźnika, kradzież towaru oraz zawinione przez podwykonawcę opóźnienie w dostarczeniu towaru.
Klient uprawniony jest do dochodzenia od podatnika roszczeń o zapłatę odszkodowania z tytułu szkód powstałych w wyniku niewykonania lub nienależytego wykonania umowy przewozu przesyłek. Złożone reklamacje...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta